Home Ενημέρωση Προτάσεις Ωτορεφλεξολογία (Β)

Ωτορεφλεξολογία (Β)

Στην ωτορεφλεξολογία, η θέση των αυτιών προσφέρει δύο βασικά πλεονεκτήματα: α) τα αποτελέσματα είναι άμεσα, β) θεραπευτής και θεραπευόμενος μπορούν να είναι το ίδιο πρόσωπο.


Η ευαισθησία των αυτιών και η κοντινή τους απόσταση από τον εγκέφαλο επιτρέπουν την καθαρή και γρήγορη μεταβίβαση των ερεθισμάτων. Έτσι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για θεραπευτικό σκοπό σε περιπτώσεις. όπου  δεν υπάρχει άνεση χρόνου. Επίσης, η εύκολη και άνετη πρόσβαση σε αυτά - σε αντίθεση με τα πόδια που πρέπει να τα φέρουμε κοντά στα χέρια - επιτρέπουν σε όλους να τα χρησιμοποιούν χωρίς καμία δυσκολία.

 

Ο καθένας μπορεί να κάνει μαλάξεις στα αυτιά του για να βοηθήσει το σώμα του. Η ωτορεφλεξολογία μπορεί να εφαρμοστεί στην καθημερινότητα χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Οι συμβουλές που ακολουθούν είναι εφαρμόσιμες από όλους και η εκτέλεσή τους απλή.

 

 

Το Κεντρικό Νευρικό Σύστημα αποτελείται από τον εγκέφαλο και το νωτιαίο μυελό. Ο εγκέφαλος βρίσκεται στο πάνω μισό του κρανίου και ο νωτιαίος μυελός μέσα στη σπονδυλική στήλη. Αυτά τα δύο όργανα είναι υπεύθυνα για τη λειτουργία όλου του σώματος. Νευρώνουν και διαχειρίζονται όλο το σώμα, ακόμα και τις πιο απομακρυσμένες περιοχές.

 

ΚΕΦΑΛΙ

ear-coloured1

Όπως έγραψα και στο προηγούμενο κείμενο, η ρεφλεξολογική απεικόνιση του σώματος στο αυτί είναι αντεστραμένη. Δηλαδή το πάνω (κεφάλι) βρίσκεται στο κάτω μέρος του αυτιού και όσο ανεβαίνουμε στο αυτί τόσο κατεβαίνουμε στο σώμα. Άρα το κεφάλι βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο του αυτιού, στο λοβό.

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το σημείο κυρίως σε περιπτώσεις πονοκεφάλων, άγχους, αϋπνίας. Επίσης, βοηθάει στην ανακούφιση κάθε σωματικού πόνου αφού με τη διέγερσή του εκκρίνονται ενδορφίνες (ουσίες που παράγονται στον εγκέφαλο και έχουν αναλγητική δράση).

Πιέζουμε το λοβό είτε στατικά είτε κυκλικά. Καλό είναι να αρχίζουμε κυκλικά κάνοντας ανίχνευση και όταν βρούμε το σημείο που πονάει περισσότερο συνεχίζουμε με στατική πίεση. Έπειτα πάλι κυκλικά και συνεχίζουμε με εναλλαγές των δύο ειδών πίεσης. Κάθε πίεση δεν ξεπερνάει τα 30 δευτερόλεπτα. Πιέζουμε είτε με τον αντίχειρα είτε με το δείκτη, εξαρτάται πως βολεύει τον καθένα. Αν πιέζουμε με τον αντίχειρα τότε ο δείκτης είναι από την πίσω πλευρά του λοβού για στήριξη και το αντίστροφο.

 

 

ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ

ear-coloured2

Στην ωτορεφλεξολογία τα ΑΣ (αντανακλαστικά σημεία) της σπονδυλικής στήλης βρίσκονται κατά μήκος της ανθέλικας. Ανθέλικα ονομάζεται το εξογκωμένο τμήμα του αυτιού που ξεκινάει από το πάνω μέρος του λοβού και διαγράφει ημικυκλική πορεία προς τα πάνω. Οι αυχενικοί σπόνδυλοι βρίσκονται στο κάτω τμήμα της ανθέλικας και ανεβαίνοντας συναντάμε τους θωρακικούς, τους οσφυικούς και τους ιεροκοκκυγικούς.

Ανάλογα με τον πόνο που αισθάνεται ο καθένας μπορεί να πιέσει και το αντίστοιχο σημειο. Για παράδειγμα, όταν πονάει ο αυχένας πιέζουμε στη ρίζα της ανθέλικας. Αν ο πόνος κατεβαίνει και στην πλάτη δουλεύουμε στο τμήμα που αντιστοιχεί στους θωρακικούς σπονδύλους (μεσαίο τμήμα ανθέλικας). Σε προβλήματα της μέσης (οσφυαλγία,ισχιαλγία) πιέζουμε από το κύρτωμα μέχρι το τελείωμα.

Τα είδη των πιέσεων είναι ίδια με το λοβό, δηλαδή εναλλαγή κυκλικής - στατικής πίεσης. Επιμένουμε στα σημεία που πονάνε περισσότερο από τα άλλα χωρίς ωστόσο να το παρακάνουμε. 

 

 

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

  • Κάθε πρωί που ξυπνάμε μπορούμε να κάνουμε και με τα δύο χέρια ταυτόχρονα κυκλικές μαλάξεις στα αυτιά μας, στα ΑΣ του κεφαλιού (λοβός) και της σπονδυλικής στήλης (ανθέλικα). Είναι σαν να κάνουμε ένα ελαφρύ μασάζ σε όλο μας το σώμα. Ενεργοποιείται γρηγορότερα το νευρικό σύστημα και κυκλοφορεί καλύτερα το αίμα.Το αποτέλεσμα είναι να σηκωνόμαστε ευκολότερα από το κρεβάτι έχοντας περισσότερη όρεξη και καλύτερη διάθεση.

 

  • Μπορούμε να κάνουμε το ίδιο σε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας αισθανόμαστε κουρασμένοι. Επίσης, γίνεται και το βράδυ πριν τον ύπνο για να χαλαρώσουμε και να φύγει η κούραση της ημέρας. Σε αυτή την περίπτωση, όμως, θα προσέξουμε οι πιέσεις να είναι πολύ μαλακές αφού σκοπός είναι η αποφόρτιση και όχι η τόνωση.

 

  • Γενικά, όταν το άτομο έχει ένταση καλό θα ήταν να μην πιέζει με δύναμη τα αυτιά του. Ο πόνος ενδέχεται να το φορτίσει ακόμα περισσότερο. Η χαλάρωση έρχεται μέσα από κυκλικές, μαλακές κινήσεις.

 

  • Όταν νιώσουμε το σημείο που δουλεύουμε αρκετά ζεστό, σε ενοχλητικό βαθμό, σημαίνει πως δε χρειάζεται να δουλέψουμε εκεί περισσότερο. Η ενεργοποίηση έχει επιτευχθεί.

 

  • Η εργασία σε κάθε αυτί δε χρειάζεται να ξεπερνάει τα 5 - 10 λεπτά. Καλό θα ήταν να επαναλαμβάνουμε τις πιέσεις μερικές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας παρά να κάνουμε πολλή ώρα μόνο μια φορά την ημέρα.